Zápis ze schůze Rady starších 16. dubna 2003
Přítomni: br. Frýdl, ses. Kopčilová, br. Svoboda, br. Blahna, br. Čáp, ses. Marková; hosté: br. Balek, ses. PeichlováSchůze byla zahájena písní 58 a modlitbou br. faráře Frýdla. Na jednání byli pozváni zástupci Diecézní rady, aby podali vysvětlení stran záměru provozovat divadelní sál v našem sboru. Br. Balek přítomným navrhl, aby závěr z tohoto jednání byl písemně v rámci tohoto zápisu předán k potvrzení Diecézní radě. Členové RS s tímto návrhem souhlasili. Br. Balek poté znovu přednesl koncepci adaptace a provozu divadelního sálu. Na činnosti divadla by se podílely tři divadelní soubory – Divadlo S věží, dále absolventi DAMU a Vyšší odborné herecké školy a jako třetí soubor romských dětí v součinnosti s Hudební školou Harmonie. Kromě toho by se v divadle mohly pořádat volné večery na nejrůznější témata. Do programu by aktivně mohla zasahovat i Náboženská obec prostřednictvím br. faráře a Rady starších. Divadelní sál bude k dispozici od 1.4.2004, poté co vyprší stávající nájemní smlouva s firmou Solidet. Od tohoto data by měl být zahájen provoz divadla – zcela v souladu s nájemní smlouvou, která bude uzavřena mezi Náboženskou obcí a Diecézní radou. Prostředky na nutné stavební adaptace i provoz divadla bude zajišťovat Diecézní rada. DR navrhuje Náboženské obci platit od 1.4.2004 nájemné ve výši 20.000,-Kč/měsíčně. Pokud by byl získán grant na obnovu sborové budovy – nikoliv divadelního sálu (od Magistrátu hl. m. Prahy nebo jiných subjektů), bude z výše grantu odečítána měsíčně částka 40.000,- Kč až do úplného vyčerpání grantu. DR by po tuto dobu neplatila nájemné 20.000,-. S tímto návrhem všichni přítomní členové Rady starších souhlasili. DR chce do své správy získat pouze prostoru stávajícího divadelního sálu, nemá žádné další požadavky, co se týče jiných místností ve sboru. Diecézní rada ustanoví pro vedení divadla kompetentní osobu. Na základě této domluvy mezi Radou starších a Diecézní radou bude nejpozději do konce roku 2003 vypracována řádná nájemní smlouva o poskytnutí divadelního sálu. Vypracování této smlouvy proběhne v součinnosti mezi Diecézní radou a Radou starších od května 2003. Na Diecézní radu je třeba dodat v dostatečném předstihu stávající nájemní smlouvu mezi Náboženskou obcí a firmou Solidet. Tato smlouva nebude prodloužena. Ses. Peichlová – ředitelka Husitského centra, seznámila Radu starších se situací ohledně grantu na projekt Internet pro seniory a jiné věkové skupiny. Projekt byl postoupen do výběrového řízení a je v něm počítáno i se záměrem vybudovat v rámci naší Náboženské obce internetovou kavárnu. O výsledku grantového řízení bude RS včas informována. Br. předseda upozornil na to, aby br. farář o svých záměrech předem informoval Radu starších v plném rozsahu. Br. Frýdl připomenul, že o všech svých záměrech zcela otevřeně od počátku hovoří a žádné okolnosti nezatajuje. Br. farář přednesl zprávu o činnosti farního úřadu. V uplynulém měsíci se převážně věnoval adaptacím horní modlitebny, přitom zajišťoval všechny duchovenské služby řádně dle rozpisu (byly konány biblické hodiny, výuka náboženství na školách, nedělní bohoslužby a ostatní pastorační služby.) Zprávu účetní přednesl br. farář. Od 1.3. byla veškerá účetní agenda předána odborné firmě, která jí zpracovává počítačově. Firmou jsme byli upozorněni na nedostatky ve vedení účetnictví. Systémové chyby byly odstraněny, došlo ke spojení dvou běžných účtů, jednotlivé položky začaly být řádně rozdělovány na daňové a nedaňové podle zákonných pravidel. Firma též vypracovala na základě podkladů z minulého roku daňové přiznání. Rada starších bude mít vždy k dispozici podrobnou účetní uzávěrku za uplynulý měsíc. Tato uzávěrka bude předkládána ke kontrole členům Rady starších, kteří mají podpisové právo. Na Výročním shromáždění se nepodařilo zvolit druhého člena revizní komise. Byla vznesena otázka, zda-li je vůbec nutné, když je účetnictví vedeno odbornou firmou, která na základě smlouvy ručí za správnost vedení účetnictví. Řešení situace okolo revizorů Náboženské obce bylo odloženo na příští jednání Rady starších. Zpráva matriky a zpráva jednatelská za měsíce únor a březen byla přednesena br. farářem (viz příloha). Br. předseda zhodnotil Výroční shromáždění konstatováním, že dopadlo dobře. Br. Blahna ocenil kvalitu podávaných jídel, zvláště guláše, který byl vynikající, za což patří vřelé poděkování br. Johnovi. Bude pověřen přípravou oběda i příště. Náklady byly cca 2000,-Kč, bylo vybráno přibližně 800,-Kč. Br. farář seznámil RS s náklady na rekonstrukci modlitebny v I. patře. (Zpráva přiložena). Rada starších tuto zprávu bere na vědomí a zároveň pověřuje br. faráře zajištěním kompletace kuchyňské linky (včetně digestoře). Výhledově bude nutno opatřit místnost skládacími židlemi. Oltářní stěna, která byla dříve součástí modlitebny, byla předána jako dar Náboženské obci v Lounech. Br. farář přečetl poděkování br. vikáře Ivo Šimůnka, ve kterém nás ujišťuje o důstojném využití této církevní památky. Rada starších dále jednala o zadání zakázky na rekonstrukci okapových svodů a vstupní brány do sborového domu. Br. Čáp posoudil nabídky dvou firem a upozornil na některé nedostatky. Firmy budou ještě jednou osloveny, aby své propočty upravily, protože je RS neshledává dostatečnými. Rozhodnutí o zadání zakázky bude učiněno na příští schůzi RS. Poté bude potřeba důkladně sledovat daný rozpočet i práci stavební firmy. Dozorem byl pověřen br. Čáp. RS se usnesla revidovat stávající nájemní smlouvy se subjekty, které využívají prostor Husova sboru (Základní umělecká škola; MUDr. Pohlreich). Záležitost bude projednána na příští schůzi. Br. farář upozornil na skutečnost, že neexistují řádné nájemní smlouvy s obyvateli sborového domu. Za pomoci Diecézní rady bude osloven právník, který by pomohl tyto smlouvy vypracovat. Jednání bylo zakončeno společnou modlitbou Otčenáš.
Zapsala: B. Marková
Můžete sledovat všechny komentáře k tomuto článku prostřednictvím kanálu RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.
Komentáře nejsou povoleny.